🌟 Nya Niesmann+Bischoff Arto 🌟

Den första linern på Mercedes Sprinter

Nya Arto är riktigt genomtänkt, både vad det gäller utrustning och lösningar. När det kommer till självförsörjning har den allt man kan önska.

Frankia erbjudande: Stödben på köpet 🚍

Just nu får du hydrauliska stödben (värde upp till 82 000 kr) när du köper en ny Frankia 2023.

Få mer tid till avkoppling med hydrauliska stödben. Genom ett enkelt knapptryck kan du automatiskt nivåreglera husbilen, vilket gör den stabil och okänslig för sluttande mark och vind.

Stor lagerrensning i Hyssna - Vi bygger om! 🛠️

Nu bygger vi för framtiden 🚀 Vi har öppet som vanligt under ombyggnationen och passar på att rensa lagret! Detta innebär att du just nu kan göra fantastiska fynd på husbilar och husvagnar i alla storlekar och prisklasser.

🎉🛠️ Early Bird Erbjudande i verkstan 🛠️🎉

Få 15% rabatt på service, montering och reparation

Gäller vid bokningar mellan 1 november – 28 februari. Obs erbjudandet gäller inte på försäkringsärenden och material.

Polar husvagnar gör entré hos Forsbergs Fritidscenter

Forsbergs Fritidscenter, Nordens största leverantör av fritidsfordon, utökar nu sin märkesflora med den svensktillverkade husvagnen Polar. Redan i höst kommer de nya modellerna för 2021 finnas tillgängliga på utvalda anläggningar.

Polarvagnen, tillverkad för hand i norrländska Dorotea, är byggd för att klara det nordiska klimatet. Tillverkaren själv, SoliferPolar AB, stoltserar med att de är ”den mest nordligt belägna husvagns- och husbilstillverkaren i världen”.
Bolaget har levererat högkvalitativa husvagnar och husbilar i mer än 50 år. Forsbergs Fritidscenter har en lång historia med Polarvagnen och nu gör Sveriges mest sålda husvagn genom tiderna åter entré i Forsbergs Fritidscenters anläggningar.

– Polar passar perfekt in i vårt husvagnssegment och blir ett bra komplement till Hobby som vi har sedan tidigare.
Vi ser en ökad efterfrågan på fritidsfordon, inte minst på husvagn och efter att ha analyserat marknaden på varumärken var det Polar vi såg som det självklara valet. Det är jättekul att återigen ta in Polar till vårt sortiment och vi är övertygade om att våra kunder kommer ge Polarvagnen ett varmt mottagande, säger Jonas Karlsson, VD, Forsbergs Fritidscenter.

Polars sortiment är uppdelat i tre linjer: Original, Selected och Customized och varje vagn som rullar ut från Polar-fabriken kvalitetstestas noggrant. All inredning byggs i bolaget egna snickeri i Dorotea och monteras av Mästerbyggare i varje vagn. Forsbergs Fritidscenter kommer från och med hösten att ha en rad Polar-modeller tillgängliga på anläggningarna i Hyssna, Stockholm, Linköping, Karlstad och Kalmar.

– Det är fantastiskt trevligt att vi har detta samarbete med Forsbergs Fritidscenter. Det är en mycket seriös och kompetent partner som kompletterar vår redan starka återförsäljargrupp i Sverige. Vi har de senaste åren ökat försäljningen av Polarvagnar kraftigt i Norden och detta blir ett viktigt steg i vår fortsatta utveckling, säger Tony Ekström, VD på SoliferPolar

info@ffc.sereservdelar.hyssna@ffc.seservice.hyssna@ffc.se;service1.hyssna@forsbergsfritidscenter.seforsaljning.hyssna@ffc.se
info.kalmar@ffc.se reservdelar.kalmar@ffc.seservice.kalmar@ffc.seforsaljning.kalmar@ffc.se
info.karlstad@ffc.sereservdelar.karlstad@ffc.seservice.karlstad@ffc.seforsaljning.karlstad@ffc.se