beyol

Forsbergs Fritidscenter – Nu med certifierade verkstäder

Forsbergs Fritidscenter är en av de första att ansluta sig till den nya certifieringen ”Certifierad Verkstad Husvagnar & Husbilar” – ett kvalitets- och miljöledningssystem framtaget av Husvagnsbranschens Riksförbund (HRF) i nära samarbete med SFVF, Sveriges Fordonsverkstäders Förening.

– Kraven på kvalitet och miljötänkande ökar från branschens kunder. Det säger Tomas Haglund, ordförande i HRF. Därför har HRF tagit initiativet att ansluta sig till Certifierad Verkstad, för att HRF-medlemmar ska kunna ge sina kunder trygghet när det gäller valet av leverantör av deras husvagn eller husbil.

”Husvagn och husbil är ett oerhört klimatsmart sätt att semestra på och det känns viktigt att vi, som Sveriges största återförsäljare, gör vårt till att bidra till ett långsiktigt hållbarhetstänk under hela fordonets livscykel” säger Maria Valentin, VD för Forsbergs Fritidscenter.

”Vi har valt att ta steget att certifiera alla våra verkstäder på våra sju anläggningar runtom i Sverige” fortsätter Maria. ”Möjligheten för kunder att göra affärer med seriösa företag, som har externa kontroller, leder till ökad trygghet vilket är viktigt att man som kund alltid kan känna. Vi är stolta och glada över att ha blivit certifierade och ser fram emot att fortsätta få ta hand om våra kunder och deras fritidsfordon”.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Maria Valentin, VD Forsbergs Fritidscenter +46 (0)705 – 45 13 14

Tomas Haglund, ordförande HRF +46 (0)705 -19 70 79

Bo Ericsson, vd SFVF +46 (0)8 – 519 475 11

Om HRF

HRF är den samlande organisationen för företag med svensk anknytning till mobilt boende. Förbundet organiserar såväl tillverkare och importörer av husvagnar och husbilar som återförsäljare samt tillbehörs- och serviceföretag. Samtliga ledande företag inom området är idag medlemmar.

Om SFVF

SFVF är en branschförening med över 2 200 anslutna verkstäder, som samverkar med myndigheter, verkstäder och andra företag på den svenska bileftermarknaden. SFVF bevakar, informerar och är med och påverkar regler, lagar och övergripande beslut i branschen för att förbättra villkoren för både bilägare och verkstäder.

Försiktighetsåtgärd

Till dig som ska besöka Forsbergs

Med anledning av coronaviruset är vi extra försiktiga just nu. Har du till exempel hosta, snuva, feber eller allmän sjukdomskänsla – kontakta vår personal innan du besöker något av våra center. Det gäller givetvis också om du nyligen varit i något av de hårdast drabbade länderna.

info@forsbergsfritidscenter.sereservdelar@forsbergsfritidscenter.seservice.hyssna@forsbergsfritidscenter.se;service1.hyssna@forsbergsfritidscenter.seforsaljning.hyssna@forsbergsfritidscenter.se
kalmar@forsbergsfritidscenter.sebutiken.kalmar@forsbergsfritidscenter.seservice.kalmar@forsbergsfritidscenter.sekalmar@forsbergsfritidscenter.se
karlstad@forsbergsfritidscenter.sereserv.karlstad@forsbergsfritidscenter.sereserv.karlstad@forsbergsfritidscenter.seforsaljning.karlstad@forsbergsfritidscenter.se
mantorp@forsbergsfritidscenter.sereserv.mantorp@forsbergsfritidscenter.seservice.mantorp@forsbergsfritidscenter.seforsaljning.mantorp@forsbergsfritidscenter.se